Jom la follow.. ;)

Selasa, 23 Oktober 2012

Nak sedih ke tak??

*Kuatkan radio kuatkan radio andaaaa~*

Ooops~~! hehe.. Hye3... Farisha Hana di sini menemani anda di ruang Memori Cinta~

*erkkk.. apakah.. bercita-cita nak jd Dj ke ape? =.=''

Haha.. Drama2.. :P

Assalamualaikum w.b.t. :)

Bertemu lg kita di dlm blog Farisha Hana~~! Haha.. haih~ nie la jd nye kalau da sampai Excited State. :P

Ok2.. Entry kali nih Hana nk citer pasal hajat yang x kesampaian. hoho..

Apabila impian dan harapan yg hampir tercapai hancur berkecai. Ya. Mmg lah sedih kan? Sape la yg kuat sgt hatinya tuh x sedih? huhu.. *nangis guling2*

Tetapi.. Drpd kita mempersoalkan kenapa, kenapa dan kenapa... Cuba fikir dr sudut lain pulak. Yelah, hidup nie kita xboleh la pandang dr satu sudut yg sama je kan? mestilah kena tgk sudut2 yg lain jgk.. N yg pasti, pandangan dr sudut2 berlainan dah tentunya berbeza. Haa... Tu la yg  Hana cuba sampaikan. :)

Macam tgk konsert atau sebagainya lah. Kalau kita duduk dekat je ngn pentas tuh kita bole la nmpk sape2 yg perform kat atas tuh dgn jelas kan? Tp pd masa yg sama, telinga mesti bingit dgn sorakan2 atau pun bersempit-sempit. Apa pulak rasanya kalau kita duduk kat belakang sekali, nun jauh terpencil. Nmpk performers kat atas pentas tu mcm semut je. Haa... best x perasaan tym tu? Mcm mane lak kalau tgk kat rumah je? Depan TV, di atas tilam empuk, sambil mengunyah pop corn? Woahhhh heaven gla.. *bayangkan cket* heheh

Ok da dpt x ape yg Hana cuba sampaikan?      *TAKKKKK*

Oops~! hehe.. xdpt g eh? :P
Ok maksud Hana, pape pun yg terjadi tuh, pasti akan ada hikmah di sebaliknya. Mungkin xnmpk lg, tp bukankah Allah itu Maha Tahu? Dia tahu apa yg terbaik utk kita. Setiap yg terjadi tu, ada baik dan buruknya. Bergantunglah dr sudut mana kita lihat perkara tu. Mungkin masa tu, kita rasa perkara tu tersangatttt lah baik utk kita. Tp at the same time, org lain yg perhatikan kita rasa perkara tu x baik pun utk kita. So???

*LA Tahzan ;)



Mungkin benda tu kita suka, tp sebenarnya xbaik utk kita, dan mungkin jgk benda tu kta x suka, tp hanya Allah yg tahu betapa baiknya effectnye pd kita. hehe.

*Hana nk bg potongan hadis pasal ayat kat atas nih, tp x ingt. Rasenye sume org da tau kot. ^^

Baiknya Allah.. :')





So, always think positive. Smile brightly and never lose hope!

Because the One and Only,

ALLAH

is always there for you.. :)


Setakat ini shj coretan Hana kali nie yea.. ;)
May Allah bless.. Aamiin...

*Bismikallahumma ahya wa amut*

Sebelum tdo, make sure ambil wuduk, baca doa, n maafkan semua org ye.. :)
Alhamdulillah..

Assalamualaikum~~! ;)

Love,
Farisha_Hana

Ahad, 21 Oktober 2012

Zaman dulu2~ ;)

Assalamualaikum~!

Hye2 semua.. hehe *senyum2*

Woahhh lamenye x bukak blog nih. dah berhabuk pun kan. *fuh2* (tiup habuk) :p
Haha.. dah2.. merepek je keje.. (mcm x biase :p)

Sebenarnye tgh musim busy nih. Almaklumlah ngn projek, assignment berlambak-lambak. tapi ntah kenape hari nih Hana rase nk bercerita lak kat sini. Kalian sudi dgr x?? ;) *wink2* hehe

Hmm.. Ceritanya bermula begini~

Tadi dok lepak2 ngn bestfren~ hehe.. ajmah name die :p

Pastu, ntah macam mane tah tetibe teringat kisah2 lama.. So, kami pun bertukar-tukar cerita la tentang kisah2 dulu. Suka, duka, lawak, gelak guling2, nakal, gedik dan mcm2 lg. Hahah XD

Siyes lawak kot. And sgt rindu zaman tuh. Kami berdua setuju *zaman sekolah zaman yg plg BEST sekali*

ANDA SETUJU??? :D

For me, I LOVE zaman sekolah rendah. Sgt byk kenangan manis, pahit, lawak, mengguris hati. Hoho.. Sungguh nih. Budak kecik yg over aktif. Hana la orgnye. :p

*cececeyyyy tipu je :p

Haha... Zaman tu la yg byk membentuk diri Hana. Kata2 motivasi drpd guru2 tym tu xkan dilupa.

Antara guru2 yg masih segar di ingatan :
  • Pn Rujia Hurubama
  • Pn Noornah
  • En Rosdi
  • En Suhaimi
  • Pn Marlina
  • Ustzh Rodziah
Dan byk lagi~ hehe..

Nak tau x nama sekolah Hana tuh??

SK Muhibbahraya, Tawau Sabah

hehe.. ^_^v

Ohye! Nama kawan2 baik Hana lak :p
  • Heryina
  • Afif
  • Erni Suliza
  • Khabir
  • Amira
  • Asnah
  • Chanra
Hmm... Yg tu je kot.. hehe.. Tak ingat sgt da.. Sampai skg, yg still contact just Heryina je.. Yg len ade gak tp jarang.. :(

Tp xpe.. Memori tu sentiasa segar di ingatanku.. ;) *wink2*

Hmm.. Bila teringat kenangan2 nie, timbul lak kat fikiran nih. Betapa jauh dah zaman sekolah rendah tu ditinggalkan.. Betapa byk pengalaman yg dah dikutip kat sana. Walaubagaimanapun, takkan tertanding kn ngn ilmu Allah.. Umpama setitik dr lautan je ilmu kta nk dibandingkan dgn ilmu Allah. Subhanallah.. :')

Mudah-mudahan hati2 kita nih sentiasa istiqamah menuntut ilmu. InsyaAllah.. Ilmu tu pun semuanya kepunyaan Allah.. So, xle la kedekut ilmu.. Kena la berkongsi.. kan3 ;) *wink* hehe

Ok lah kawan2~ Hehe.. Hana dah ngntuk. Mata da mcm mata DP Hana tuh :p

hehe.. Mengimbau kenangan2 lama nie umpama meng"refresh" balik semangat diri. Terasa segar kembali. :)

Last but not least,

I Love My Friends in SKMT <3
I Love My Teachers SKMT too! :)
Miss U All So Much!

Farisha_Hana  
aka      
Sharmila Farhana
    ;)      
   
  

My Life ~

Daisypath Happy Birthday tickers
Terdapat ralat dalam alat ini