Jom la follow.. ;)

Khamis, 28 April 2011

Karya Nukilan Hati...3

…bab 3…


“ Hana, kau tengah ingat  sape tu? Dari tadi asyik mengelamun aje aku tengok.”
“ Takde apalah Fea. Ingat masa sekolah dulu aje. Rindu pulak.”
“ Ingat pasal sekolah ke, ingat boy friend time sekolah dulu?
“ Ish, dia ni! Ada-ada ajelah! Pergi tidur. Esok lambat bangun pulak.”
“ Memanglah, kalau aku lambat bangun, kau pun terlajak jugak!”
“ Yelah, aku pi tidur sekarang jugak. Si Qila pun dah nyenyak tu.” Akhirnya aku akur dengan kehendak housemateku, Fea Amelly.

Hari ini aku ada temuduga jawatan setiausaha di sebuah syarikat. Sebenarnya, aku sedang menunggu tawaran daripada mana-mana universiti untuk menjadi pensyarah.

 Jadi, sementara aku menunggu , lebih baik aku mencari pekerjaan sementara.
“ Cik Anisha Farhana Muhammad,” panggil staff di situ.
“ Ya, saya,” jawabku pula sopan.
“ Cik sudah bersedia untuk ditemu duga.”
“ Baiklah, terima kasih,” balasku dengan senyuman.

Hari ini, aku hanya memakai sepasang baju kurung berwarna pink dihiasi bunga-bunga kecil dipadankan pula dengan tudung berwarna maroon. Mudah-mudahan aku diterima di sini.

“ Assalamualaikum,” sapaku apabila melihat sekujur tubuh bersandar pada kerusi di situ.
“ Walaikumussalam. Cik Anisha Farhana?”
“ Ya, saya.”
“ Saya dah semak dokumen yang awak bawak ni. Saya minta maaf.”
“ Tak pelah, Tuan. Saya akan cari kerja di tempat lain,” jawabku kecewa.
“ Siapa cakap saya tak terima awak?”
“ Maksud Tuan??”
“ Tahniah, awak diterima menjadi setiausaha saya, Tuan Alif Huzaimy.”
“ Terima kasih, Tuan.”
“ Sama-sama.”

Alhamdulillah, nampaknya dapatlah aku pengalaman baru sebagai setiausaha. Harap-haraplah bos aku tu ok. Tuan Alif Huzaimy. Boleh tahan nama dia tu. Esok aku mula bekerja. Mudah-mudahan segalanya berjalan lancar.
“ Fea, esok kau kejutkan aku, tau? Aku tak nak lambat esok. Kau pun tahu kan? Esok aku mula bekerja.”
“ Yelah, kau tu cepatlah tidur!”
“ Ok, madam Fea.”

Tiada ulasan:

My Life ~

Daisypath Happy Birthday tickers
Terdapat ralat dalam alat ini