Jom la follow.. ;)

Jumaat, 23 Mac 2012

Hatinya mencari yang beragama, namun matanya mencari kesempurnaan...

Assalamualaikum...:))

Hana ada satu cerita nak kongsi dengan kalian.. hehe... JOm~

                 **********************************************************

"Awak nie baik la.. Solehah pulak tu. Saya ada kawan macam awak gak. Baik.. Tapi saya rasa awak lagi baik kot. Sebab awak nmpk "mcm" lg beriman je dr dia. Cantik pun cantik. hehe.. Dia baik. Tapi ada perkara pasal dia yang saya tak suka.."

Argghhh... Mamat nih.. Dia dari tadi cakap pasal kawan perempuan yang dia admire nie kat aku. Tapi last2 nak kutuk lak. Huh.. Bagi aku... Lelaki macam nie adalah....

~Hatinya mencari yang beragama, tetapi matanya mencari kesempurnaan..~

Ya! Itulah pendapatku tentang lelaki sebegini.

Wahai lelaki..Tolonglah.. Kau dah minat kat perempuan tu, yang kau nak kutuk dia lak apekes..  Hmm.. Aku cuba membina tembok kesabaran terhadap lelaki sebegini. Mungkin dia perlukan sedikit "cili". hahah.. <gelak jahat> XD


"Setiap orang tu kan ada kelebihan dia. Setiap orang ada kelemahan jugak. Tak ade yang sempurna Ya Sodiiqii... Mungkin ade orang cantik, bergaya, tp mungkin dia ada perangai yang org tak suka. Mungkin jugak orang tu pandai sangat, genius la.. Tp dia biasa2 je dr segi penampilan dia.. Namun, semua orang ade kelebihan dia tersendiri. Jangan lah anda menjadi si pengkritik yang hanya tahu melihat kelemahan atau kesalahan orang lain. "

"Setiap mukmin tu adalah cermin kepada mukmin yang lain. Jadi apabila anda melihat sikap orang lain yang anda tak berkenan tu, jangan lah hanya tahu mengutuk. Cuba lihat balik pada diri sendiri. Tanya pada hati. Ada tak sikap macam tu pada aku? Muhasabah la diri. "

"ye awak.. saya faham.. Terima kasih ye kerana sudi berkongsi. :) "

Hmm.. Akhirnya.... haha..

                              **********************************************

Hmm.. tu je lah Hana nak cerita hari nie. Takde ape sangat kan. hehe.. Cuma rasa nak menulis hari nie. :)

Okey lah. Jumpa lagi di lain kali yea. Assalamualaikum.. :)

Tiada ulasan:

My Life ~

Daisypath Happy Birthday tickers
Terdapat ralat dalam alat ini